14 Haziran 2016 Salı

Hem Hafif Hem Lezzetli: Tiramisu

Tiramisu büyük-küçük herkesin severek yediği ve benim de bayıldığım tatlılardan biri ve bence iftar için de mükemmel. O zaman bakalım nasıl yapılıyormuş. :)





Malzemeler:
-1 adet pastaban
-2 paket nescafe
-Kakao (miktarı size kalmış)
Muhallebisi için:
-3 yemek kaşığı un
-3 yemek kaşığı şeker
-1 yumurta
-2 buçuk su bardağı süt
-200 gr labne

Yapılışı:
-Öncelikle şeker ve yumurtayı köpürene kadar çırpıyoruz daha sonra süt ve unu da ekleyerek kaynayana kadar çırpmaya devam ediyoruz.
-Kaynadıktan sonra 5-10 dk kadar soğutuyoruz.
-Soğurken keki ıslatmak için nescafeyi hazırlayabilirsiniz. 1 bardak kaynamış suya 2 paket nescafe ekleyerek hazırlıyoruz. Bunu çoğu kişi yarım bardak suya 1 paket nescafe olarak yapıyor ama ben daha ıslak ve kahve tadı daha çok oldugunda daha çok sevdiğim için bu şekilde yapıyorum ve 2'si 1 arada kullanıyorum. Siz isterseniz 3'ü bir arada da kullanabilirsiniz ama ne kadar az şeker, o kadar iyi. :)
-Muhallebi biraz ılıdıktan sonra labneyı de ekleyip güzelce çırpıyoruz.
-Daha sonra ayırdığımız kekin iç kısımlarını resimdeki gibi ıslatıyoruz.



-Muhallebinin bir kısmını alt kekin üzerine sürüyoruz.


-Üst keki de koyduktan sonra kekin üstünü yine nescafeyle ıslatıyoruz.


-Tamamen kapladıktan sonra üstüne bir çay süzgeciyle kakao serpiyoruz. 1 yemek kaşığı kadar kakaoyla başlayıp gözünüze az gelirse sonrasında ekleyebilirsiniz.





Kenarlara bulaştırmasaymışım iyimiş de benim gibi beceriksizden anca bu kadar :))

Afiyet olsun! :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma